Monday, March 05, 2007

ada apa dengan bulan yang datang

sesetengah wanita atau mungkin kebanyakan wanita mengalami PMS. ada yang suka makan benda masam-masam. ada yang nak makan coklat atau aiskrim jer. ada yang selera makan bertambah. ada yang gastrik. ada yang migrain. ada yang sakit pinggang. ada yang moody. nak marah jer keje. rasa cam nak bom orang jer. takpun sensitif. nak nangis jer rasa. dengar lagu anuar zain pun leh nangis. ada yang breast cramp. dua minggu sebelum berlaku kejadian lagi dah dapat breast cramp. pendek kata, emosi dan fizikal cam tak stabil jer masa tu. semua cam serba tak kena.

citer pasal breast cramp ni kan. aku dulu zaman kecik-kecik baru angkat dara, mana la aku tau apa itu breast cramp. mana la ada mak aku nak citer simtom-simtom nak datang bulan ni segala. pembacaan aku pun rasanya cam terhad jer. tak sampai ke situ. bukan macam zaman sekarang ni. semua kat hujung jari.

masa tu, bila aku rasa bahagian dada aku sakit, aku risau la. jadi hari tu aku ajak kawan aku gi klinik. sampai kat klinik, kena la tunggu giliran ye tak? takkan nak main redah jer. lain la klinik tu aku yang punya. bila sampai giliran aku tu, aku pun masuk bilik doktor.

"ye dik, sakit apa?" tanya doktor lelaki, muda, hensem.

"errr hmmm" sambil aku tengok kawan aku yang dah tersengih-sengih.

"demam?" tanya doktor lelaki, muda, hensem itu lagi.

"errmm macam ni doktor. dulu kepala saya penah terhantuk kat bucu mesin jahit mak saya. tak lama lepas tu, terhantuk lagi kat handle basikal di tempat yang sama. abis bengkak sampai sekarang ada lagi. sebab tu agaknya saya selalu pening ker?" aku.

daripada aku nak periksa pasal bahagian dada aku yang rasa sakit, terus citer pasal kepala aku benjol lak. kuar dari bilik tu, kawan aku dah gelak-gelak. abis tu, takkan aku nak citer pasal dada lak. doktor tu lelaki. muda lak tu. extra point: hensem. huishhhh segan la aku.

7 comments:

Anonymous said...

ehek...
apa la.... cerita jer la...
mana tau dia cek breast ko...
hahahaha... terus jadi Cup D!!!

doff said...

macam lawak bangsat jek

ngehh3x

Anonymous said...

ni kira tahap keji Doff...
KEJI!!
muawakakakakakakakakaakka (gelak dgn rasa setannya!!)

doff said...

bawak mengucap weh. ko tu tgh bawak budak.

Nurul Hayati said...

ehehhehehhe,,aku kalo period jgn ckp breast cramp,, segala tempat semua cramp..ehehhe,,

Nana said...

wakakakakaka...
camne leh jadik cup D lak ni...
bengong acu..dia cek je kan?

doff said...

gf,
uikk bahaya wo! ;)

cs,
ko abaikan jer acu tu. dia memang bengong!