Thursday, September 21, 2006

Salam Ramadhan Al-Mubarak

Do'a Malaikat Jibril menjelang Ramadhan "Ya Allah, tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut: *Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada); *Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami istri; *Tidak berma'afan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya. Maka Rasulullah SAW pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali.

Dapat kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah SAW dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

kerananya melalui pesan ini saya memohon maaf jika selama ini saya membuat kesalahan atau menyakitkan hati sesiapa..

11 comments:

Papa said...

ya ya kena minta ampun ...ya kena ya.....

doff said...

ya ya kena minta maaf kena minta ampun ya ya

Nurul Hayati said...

selamat menyambut ramadan. semoga ramadan kali ini disambut dgn penuh rasa keinsafan dan kesyukuran.

doff said...

insya allah. amin.

Anonymous said...

nih menda lak fatgirlslim nih? dah fat pastu slim? adehhh... awat la ko nuruel.... ko dah kuruuih gitu pun ko kata ko fat kaa?? adess.. abih aku apa?? gedempol?? uwaaaaa.... takmoooo.........

psttt.. tapikan, baru 3 hari posa, aku dah turun 3 kg... camno nih?? muekekekekekekekek

doff said...

kalo cam tu bebawak posa selalu la cu oiii

Anonymous said...

tuh nak kata aku bebetul gedempol la tuh!!!

doff said...

ko yg cakap arr. ako tak cakap.

Anonymous said...

uwaaaaa... doff jahat!!! zaki.. ko pi tolong tenyehkan idong si doff nih utk aku.... ekekekekekek... baru dia tau langit itu tinggi ker RENDAH!!

doff said...

haha mane dia baca blog ako. yg baca Rain sorang jek.

Anonymous said...

oh... aku lah insan teraniaya!