Wednesday, September 13, 2006

bintang-bintang yang buta

beberapa minggu lepas, ingatan aku kuat sangat dekat seseorang ni. seseorang yang aku pernah letakkan di tempat yang istimewa dalam hidup aku. seseorang yang pernah meninggalkan kesan di dalam hidup aku.

tiga hari lepas, aku dapat panggilan dari sorang kawan yang dah lama aku tak jumpa dan dengar khabar. dah kaya agaknya kawan aku sorang ni. tu yang susah je nak jumpa dia.

"hoi. ape citer lama tak dengar berita"

"aikk. kiter punya la susah nak kontek dia. sms tak penah balas. call tak pernah dapat. dah kaya ke?"

"hehehehe. ko tau semalam sapa datang jumpa aku kat office?"

"sapa?"

"zam (bukan nama sebenar)"

"o ye? balik cuti ker?"

"tak. balik terus. back for good. dia tanya pasal ko"

"tanya apa?"

"dia tanya ko pekabar. hidup bahgia tak. dah pakai keter apa. tanya ko cemana sekarang"

"abis ko jawab apa?"

"aku jawab, entah la. aku pun dah lama tak jumpa minah ni. dah tu dia pun cakap la, ohh dah bahgia la tu kot"

"sejak bila lak aku tak bahgia ni?"

"kan? tapi dia masih cam dulu jugak la. cuma berisi sket. aku masa cakap tu, cam teringat lak zaman-zaman dolu tu. sepuluh tahun lepas"

"dah. jangan nak bukak citer tu. aku terkenang lak karang"

"hahahahha. ko ni. dia mintak no. fon ko. dia kata dia nak call tapi dia tak suruh aku bagitau ko yang dia dah ada kat sini. tapi aku bagitau la kat ko awal-awal. takut ko lemah jantung lak nanti"

hmmm rupanya seseorang yang aku teringat beberapa minggu lepas tu ada kat sini.

No comments: