Friday, September 15, 2006

racau

masa memandu balik keje petang semalam, aku tiba-tiba rasa cam teringat kat sorang kawan ni. and i can feel that this friend might call me tonight. masa tengah masak-masak untuk berbuka puasa, telefon bimbit aku berbunyi. aku tengok skrin telefon. panjang umur kawan yang dulunya mau dipanggil sahabat ini. betul la instinct aku sebelum tu. masa tengah borak-borak tu sambil tangan kupas bawang. nak masak asam pedas ikan errrr entah aku tak tau lak nama ikan tu. tiba-tiba mak sentap nok. sumpah mak sentap sangat dengan apa yang kawan ni bagitau (?). sebenarnya takder la dia bagitau. tapi aku rasa cam teka-teka la kan. tapi lepas tu kawan ni cam menafikan la. sudahnya aku tak tau betul ker tidak apa yang dia cakap tu. kawan ni sekarang suka sangat berahsia. asyik-asyik biarlah rahsia.

***

kepada kawan-kawanku yang berada jauh di sana. KALAU la korang datang ke tempat aku. samada atas urusan kerja atau bersuka-suka. samada korang datang sorang atau bersama suami/isteri/tunang/boyfriend/girlfriend. dan KALAUlah kedatangan korang ke tempat aku tidak dimaklumkan kepada aku (baca: takder niat nak jumpa aku la tu). aku memang KECIK ATI sangat-sangat. tapi yer la kan. takkan aku nak paksa korang jumpa aku lak. aku ni pun satu lah. walau apapun, KALAUlah itu berlaku, lepas tu takyah la korang susah-susah nak telefon tanya khabar aku lagi. tak-der-makner-nyer.

***
ikan asam pedas aku semalam rasa sedap la pulak. aku cakap sedap sebab aku rasa sedap, satu. dah tu, mak aku pun kata sedap. dia makan habis sampai ke kuah terakhir. ingat senang ker nak tengok mak aku cakap sedap dan makan sampai kuah licin macam tu? jangan kata once in a blue moon. ni tahap setahun sekali pun lom tentu. erkkkkk

***

hari ni, aku nak pakai balik nama doff. no more el yang poyo lagi loco.

5 comments:

acu said...

aku cam tau je sapa yg gi ke tempat ko tak mo bagitau tuh doff... sbbkan, semalam aku terima kad dari KUCHING... ingatkan dari ko... tup tup... tgk dari DIA!!!

Dia ker?????

doff said...

DIA tu saper weh????

doff said...
This comment has been removed by a blog administrator.
rosnisa said...

sian ngan kau...sapa sik ngenang kau ya...hheeheheheheh

doff said...

aok eh. sabar jak.