Tuesday, June 20, 2006

pelangi

selalunya, kalau orang-orang tua bagi pantang larang, mesti ada sebab. misalnya, anak dara tak boleh nyanyi kat dapur. nanti dapat laki tua. hmmm agaknya dulu sebelum ct nohalija nyanyi atas pentas, mesti dia selalu nyanyi kat dapur masa tolong mak dia buat karipap. errkkk. sebenarnya diorang tanak kita leka nyanyi takut nanti hangus apa yang dimasak.

masa nak pegi kerja pagi tadi, aku nampak pelangi. tapi sekerat jer pelangi tu. dulu masa kecik kalau tunjuk pelangi dengan jari, mak atau kakak suruh gigit jari yang tunjuk tu. kalau tak, nanti jari tu jadi pendek. kalau fikir-fikir, apa kaitannya tunjuk pelangi, jari yang tunjuk tu akan jadi pendek pulak.

12 comments:

Cik Easy said...

jari akan bengkok atau kudung lantaran jari itu malu lantaran dirinya tak seindah pelangi senja yang mula menebar jejalur prisma nya.. itu kata nenek aku lah bila aku tanya sebab apa jari jadi kudung bila tunjuk pelangi

doff said...

ohh okay. itu la ceritanya eh. mak aku dulu ada la citer sebab di sebalik menunjuk pelangi ni. cuma aku tak ingat apa. mekaseh easy ;p

fatgirlslim said...

mak aku kcp nanti tangan jadik kudung...ehehhehehhe,,susah skang nih nk dpt nengok pelangi...somewhere over the rainbow....beb,visit my blog arr nuruelhayati.blogspot.com

doff said...

ha'ah susah nak nampak pelangi skrg kan? tu yang aku teruja semacam bila nampak pelangi itu pagi.

acu said...

pelangi? ntah kenapa sejak dua menjak ni aku slalu nmpk pelangi... ada la dua kali aku nmpk pelangi penuh... semi bulatan... first masa ngan Amir, second masa ngan Pekan... mmmm.... kenapa tak leh tunjuk? Ntah... org tetua kata takut jari kudung... alasannya? Tak pasti... yang aku ingat, Pelangi tuh laluan Puteri Kayangan nak turun mandi.. soh, dia tak kasi sesapa tunjuk yg dia nak mandi.. kira tuh sumpahan dia la... agaknya laaa

doff said...

HAH!!! baru aku ingat!! ya ya. citer versi ko yg laluan puteri gi mandi tu sama versi dgn yg diberitahu dengan aku masa kecik2 dulu.

chup!! pelangi yg ko nampak masa dgn amir & pekan tuh pelangi yg sama yg aku tengok tu ker? ker pelangi lain neh? pelangi yg hanya ko sorg jer nampak erkkk

acu said...

pelangi lain??? ntah.... yg aku tau pelangi tuh semua org leh tgk.. pelangi nih ada byk spesis ker??

doff said...

wakakaka..adehhhh..

fatgirlslim said...

ehehhe,,rainbow in my heart...ehehhe

doff said...

rainbow in ur heart

butterflies in my stomach

;8)

acu said...

semalam, time balik kerja.. wonders happened!! masa tuh lepas hujan. Kul 6.45 ptg. Aku nampak pelangi. Not one.. but two.... next to each other!!!!!!! Aku ambik gambar. Tak tau la leh post kat sini ker idak. Kalau tak, aku email ko je la.... ko tampal kat sini. Share ngan semua org!!

doff said...

hah ko emel kat aku. nanti aku post kan kat sini.