Friday, May 05, 2006

bleaching process?


hari rabu lepas, aku turun keje dengan semangat. semangat sebab, dari hari rabu tu, sampai hari jumaat, bos-bos takder kat opis. jadinya, kita bole main bola. hari-hari kita main bola.

macam biasa aku sampai opis sebelum kol 8 pagi. dalam borak-borak dengan Win, CEO aku pun lalu. dia masuk kat tempat aku tu, terus tanya, "eh, u tak pegi course ker ari ni?". aku pun jawab, "tak". dia pun suruh aku call HR exec. aku sambungkan talian. dia cakap-cakap sekejap dengan HRE, lepas tu, "hah, u pegi sekali course tu".

maka aku dengan muka masam (lebih masam dari asamboi), dengan muncung panjang (gamaknyer kalah muncung itik) pun pegi la Patent Registration & Procedures Course yang diadakan pada 3 - 5 Mei 2006 oleh SIRIM Berhad tu.

yang hadir course tu, mostly are researchers. jadi aku tengah fikir-fikir, ape ke hei nyer aku, seorang pencatit masa merangkap pencatit nota, disuruh pegi kursus tu. nasib la ada beberapa orang yang bukan teknikal pun ada gak kat situ, so am not the only one.

hari pertama, walaupun ngantuk, kira aku beri perhatian jugak la. ape yang dicakap tu quite interesting jugak la.

masuk hari kedua, aku escape sekejap sebelah pagi. sampai-sampai jer, diorang baru lepas tea break. aku pun dok kat kerusi. tup-tup Mr. Ong (fasilitator) datang dekat aku, "hi, good morning. so, how do you find the course?". dan aku yang baru sampai, beg masih lagi di tangan, dengan separa yakin menjawab, "oh, so far, okay". bila Mr. Ong tu pegi ke depan jer, aku dah gelak-gelak. ada beberapa orang yang menyaksikan adegan tu pun gelak. ni, samada Mr. Ong tu betul-betul tanya aku, atau dia sindir aku? aku rasa dia sindir aku la tu. eheh, sabar jer la.


pagi tadi yang merupakan hari terakhir, setengah hari je. penyampaian sijil dan cenderahati. juga sesi bergambar.

No comments: