Tuesday, July 31, 2007

apa nak jadi?

baca suratkhabar buat aku risau. sungguh. baca orang kena kena bom. kena kerat sebelas. korap (bukan kurap yer) sana. korap sini. polis, cikgu, ustaz merogol. buli. murid cekik cikgu. cikgu tumbuk murid. pelajar buang anak. pasal politik ako tanak komen la. macam-macam. dasyat sungguh dunia sekarang ni.

aku bersyukur sangat sebab zaman aku sekolah dulu, takder pun citer macam ni. dulu zaman (ishhh awat ako rasa cam dah kertu jer neh?) sekolah, nakal cemana pun murid, takder la sampai tahap cekik-cekik, tumbuk-tumbuk. abis kuat pun pukul dengan rotan jer. itu pun takder la mak bapak repot polis, kuar suratkhabar segala.

nak salahkan cikgu sebab kurang sabar dalam meladeni (pehhhhh sungguh cikgu bahasa aku bangga ako pakai perkataan ni) murid-murid? nak salahkan mak bapak sebab manjakan sangat anak-anak?

walaupun aku lom ada anak lagi, tapi citer-citer camni sungguh, buat aku risau. dengan anak-anak sedara yang ramai masih bersekolah, takut wooo dengar citer camni. rasa cam dunia dah tak selamat. nyawa macam dah takder harga.

6 comments:

Anonymous said...

true babe.human behaviour is not always predictable.

rugged journey :(

Anonymous said...

ramai org psycho skrg ni.
mental.
stress.
semuanya berkaitan.
kerja berlambak. gaji ciput. kos hidup mahal.

doff said...

yan & acu,
..oh dunia..

tuan tanah said...

Jangan baca surat khabar/tengok berita. Mesti rasa hepi. :)

Anonymous said...

biarkan, biarkan mereka dengan labu-labunya (selfish kan?)

doff said...

tt,
kene cuba petua ni ;)

gelem,
kadang-kadang 'jual ikan' tu macam perlu gak ;)