Thursday, August 10, 2006

sejuk

semalam. lepas masak dan makan malam, aku masak air. setengah jam kemudian, aku ke dapur. masa aku nak tuangkan air dari cerek ke gelas, air tu tak panas pun. aku rasa badan cerek. sejuk. aku lupa tekan butang ON ke tadi? aku check suis, aku check wayar cerek. semua okay. rosak ke cerek ni? aku cucuk-cucuk lagi wayar cerek tu.

TUP!!! letupan kecil serta percikan api membuat aku terkejut dan terjerit kecil (errr nyaring jugak la kot. setakat jiran kiri kanan aku tu mesti boleh dengar). mak aku yang terkejut dengar aku menjerit meluru ke dapur.

aku tercegat berdiri di sudut meja makan. panik. ya allah ya tuhanku. betapa dekat jarak muka aku dengan cerek tu tadi. nyaris percikan api tu terkena mata. na'uzubillah.

5 comments:

fatgirlslim said...

lain kali hati2 ok

doff said...

ok..thanx babe..

rosnisa said...

nasib bulu idong ko sik angus...masak apa special gilak kat dapor ya...hahahahahahaha;D

rosnisa said...

kak kan jak lagik..nak ber approve2 kedak tok...takut org komen lebih2 kah???...hahahahahahhaa

doff said...

lebih mulut ko ya. mintak tunok jungo kali nak. nak nama kita urang ngegeh bah. yalah berapprove2 jak.