Monday, August 28, 2006

Salam Merdeka

hari ini, esok, sampai la 31 Ogos jalan akan ditutup. diorang dah mula buat full rehearsal sempena hari Merdeka.

pagi tadi ramai yang sampai lewat ke pejabat. lebih-lebih lagi kalau pejabat berdekatan dengan kawasan Satok, Jalan Pending dan sekitar Padang Merdeka. kakak aku turun dari rumah jam 6:30 pagi, jam 8:45 pagi masih kat jalanraya. aku pergi klinik. pekerja klinik tu bagitau, pagi tadi doktor masuk klinik jam 11:30 pagi. kawan aku telefon bagitau esok dengan lusa dia nak amik cuti. tanak turun kerja.

aku? aku sampai pejabat jam 7:50 pagi. tak lambat pun. nasib baik pejabat aku kat area petra jaya.

yang pasti, lepas pelancaran hari merdeka esok, jenuh la pekerja-pekerja DBKU, MBKS dok kutip sampah.

dah betul-betul merdeka kah kita??

No comments: