Tuesday, April 18, 2006

Gubra

pertama sekali aku nak ucapkan syabas kat LPF sebab tak memotongcincangkan citer ni. tapi kan, kalo mak aku jadi salah sorang ahli LPF ni, soheh banyak gak yang kene cut! cut! cut!

eh aku suka la citer ni. macam aku suka sepet. lawak je. adibah noor, she's superb. kalau la aku ada orang gaji cam kak yam, parents macam mak dan bapak (lakonan ida nerina & harith) Orked, soheh la aku gila. hahahahah sporting je.

lakonan bersahaja dari semua pelakon kecuali watak pompuan skandal tu. tapi tak per la. keluar dua scene je. tak mencacatkan cerita pun. cuma fizikal sharifah amani yang kecik dan muka budak-budak (memang budak lagi pun) tu, aku rasa cam, hmm rasa cam entah. sebab dia melakonkan watak orked yang supposedly dewasa, berkerjaya and that she's married. tapi aku masih nampak orked yang tingkatan lima masa citer sepet dulu. but i like her acting compared to her sister, aleya though. natural jer.

memandangkan dalam gubra ni ada dua citer. satu citer bilal yang berjiran dengan pelacur. satu lagi citer orked dan suaminya yang mengong dan adik ex-bf (jason) yang teteknya berbulu. aku rasa citer bilal tu lebih menyerlah dari citer orked. hubungan di antara orked dan alan (lakonan alan the model) tak begitu ditekankan.

secara keseluruhannya, aku suka citer ni. or should i say, i like yasmin's films. be it sepet or gubra or even her adverts during festive season.

No comments: