Monday, April 24, 2006

aku yang bertuah

semalam (malam isnin, 23 April 2006), aku tersangatlah bertuah. kenapa? nanti aku citer. sebelum tu..

Jumaat, 21 April 2006


balik keje petang jumaat lepas, aku dengar bunyik riuh je kat umah aku. aku tengok keter kakak aku kat depan umah. ohh patut la pun. kakak aku no. 2 datang anak beranak. mak aku ingin nak makan ketupat. abis dia datang dengan daun ketupat, dok menganyam ketupat dengan mak aku. anak-anak dia bawak empat orang. tak lama kemudian, kakak aku yang no. 3 plak datang. dengan anak-anak dia yang seramai enam orang. (ahah..aku kaya anak sedara..itu baru dua orang kakak).

tau jer la kalau dah bebudak berkumpul. satu perumahan tu boleh dengar suara diorang. bukan kecik-kecik nyer suara. sampai aku pun dah jadi separa pekak sekejap. berdengung je telinga. lepas maghrib, semua balik. serta merta rumah aku jadi senyap sunyi sepi macam tak berpenghuni. malam tu aku tak masak. mak suruh beli ayam KFC je. eheh

Sabtu, 22 April 2006

pagi-pagi lagi mak aku dah kejutkan. dia nak ajak gi pasar. kol 9:30 tu aku ajak la dia gi pasar. pasal susah nak parking, aku tunggu dalam keter, dia gi la carik barang-barang yang dia nak. dah dapat semua, balik umah. lepas masak dan makan tengahari tu, aku relax sekejap.

kol 2 petang, keluar dengan sarol dan zaki. zaki kononnya nak survey handphone baru. handphone yang dia ada sekarang, dah tahap harus ditukar. kitorang pun survey la handphone yang dia berkenan. sampai la satu kedai tu, dia offer murah sangat bandingkan dengan kedai lain. aku dengan sarol pun ape lagi. hasut si zaki suruh beli terus. hasut punya hasut punya hasut, dia beli gak moto razr tu. yesssssssss. tapi dia beli sebab memang dia nak beli laa. mamat ni tak makan hasut.

lepas tu gi nonton citer Ultra Violet. keluar panggung, semua ngadu ngantuk. padahal malam masih siang. dah tu gi makan kat McD. pas tu balik tido.

Ahad, 23 April 2006

cuaca panas sangat. aku dah tahap-tahap migrain dah. rasa malas nak keluar. lagipun malam karang kene attend dinner function. satu hari tu aku habiskan dengan kuak lentang je. eheh

kol 6:30 petang aku siap-siap berkemas. kol 7:25 aku dah sampai kat hotel. aku tunggu kat rosnah & the gang kat lobby. orang yang lalu lalang kat situ pun dah pandang aku semacam. aku kontrol vogue jer laa (konon). minah-minah ni sampai kol baper ntah. nasib la masa masuk dewan, diorang tak start lagipun.

aturcara majlis: lucky draw, miss fair & lovely, karaoke session. kat meja yang aku dengan rosnah duduk tu, ada 2 orang peserta miss fair & lovely. acara dimulakan dengan ucapan aluan dari pengerusi majlis. dia cakap apa ntah aku pun tak tau. lepas tu, acara makan-makan. tak berapa sedap laa erkkkkkkkk.

kemudian cabutan bertuah. aku cakap kat rosnah, "aku ni tak pernah bertuah. kompom aku tak dapat". mc tu pun announce nombor 12345678 (no. betul aku tak ingat). tetiba jer bebudak kat meja aku bersorak. ehhh haa ye laa nombor aku. pergghhhh. aku dapat laa. first call lak tu. dan aku pun melangkah dengan vogue nyer menuju ke stage untuk mengambil hadiah bertuah aku.

acara miss fair & lovely dimulakan. para peserta dipanggil naik ke pentas untuk memperkenalkan diri. ada 3 sesi semuanya. sesi pertama, pengenalan diri. sesi kedua, Q&A. sesi ketiga, catwalk. aku dengar sampai soalan kedua untuk peserta kedua je. part yang lain tu aku keluar dewan. pemenang miss fair & lovely, sorang amoi. nama apa ntah. hahahahhaha. oit rosnah, ko tauk?

sesi karaoke dimulakan. ada yang nyanyi sedap. ada yang nyanyi tak sedap langsung. kalau kudsia ada, sure dia nangis merah idung habis tisu sekotak. muahahhahaha sedap aku gelak. eiii jahatt gelakkan orang.

jam 10:30 malam aku, rosnah & the gang balik. kesian ada orang tu balik dengan tangan kosong. nang sik bertuah kau Nah. dan aku, ya, aku memang bertuah malam itu. aku menang cabutan bertuah. panggilan pertama lagi. dan hadiah aku: satu peket NESCAFE 3 in 1. huaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

No comments: