Tuesday, December 05, 2006

satu malam di shopping complex

gila betul orang-orang bershopping ni kan? tak kira ujan ker ribut ker nak gak bershopping. dah la bawak baby kecik dalam stroller lagi. hisyyyy tak paham aku. pantang jer tengok SALE mesti nak pegi jer.

jadinya aku pun pegi gak ler ari tu. ekekekekkee bosan nyer pasal la. dok umah sensorang karang gilos lak aku neh. kebetulan lak hari tu ada sale gila untuk card members. untuk pembelian berjumlah sekian-sekian, boleh dapat voucher percuma bergantung pada banyak mana korang dah belanja. voucher tu plak mesti claim hari tu jugak. tak boleh claim hari lain.

bayang la punya panjang barisan orang-orang ni nak claim voucher free tu. dengan aku aku sekali la kat situ. bak kata orang sarawak, cokot. aku relaks jer berdiri tunggu giliran sesambil mata aku tengok barang-barang yang ada kat situ. tengah aku tunggu giliran tu, tetiba ada sorang laki ni tegur laki kat depan aku tu sambil borak-borak. cing cong cing cong entahapekebenda di boraknya aku tak amik pot la. dah tu aku tengok laki yang datang tu, bagi resit kat laki yang di depan aku tu. aku ingat mesti dia nak mintak tolong laki kat depan aku tu buat untuk dia sekali la tu. okaylah, tak kesah sangat.

bila dah sampai giliran laki kat depan aku tu, dia pun letak la resit kat atas meja nak claim voucher tu. aku tengok mak aiiiii bapak punya banyak resit dia. bukan, bukan resit dia. resit laki yang mintak tolong dia tu yang banyak. dah tu selamba jer dia berdiri depan aku sambil bagi resit-resit tu kat staff tuh.

tak puas hati betul. dah la potong queue dah tu selagi ada resit sedara mara kawan-kawan jiran tetangga dia claim sekali. aku punya la hangin satu badan. pastu customers yang berdiri belakang aku pun dah mula bising-bising tak puas hati. siap suruh aku bagi tau kat laki tu suruh dia ikut giliran. aku mula tu senyap jer la. dalam hati dah menyumpah seranah. muka dah masam ngalahkan cuka. tak lama lepas tu datang la sorang pompuan ni borak-borak dengan laki tu sambil gelak-gelak. ishhhh cam tak boleh jadi jer. aku rasa cam nak buat sesuatu je. tiba-tiba...

B E R T U K A R!!!

"kak, apa kata akak buat yang kitorang punya ni dulu. kitorang punya sikit jer. yang tu banyak. lagipun dia potong queue kitorang tadi. kitorang pun penat gak menunggu ni. akak buat dulu resit kitorang ni, sampai tujuh orang selepas saya baru akak buat yang dia punya balik sebab patutnya dia di belakang orang yang ketujuh tu la". (errr part yang italic tu aku cakap dalam hati jer la).

dan tiba-tiba jugak, kedengaran suara-suara di belakang aku menyokong dan terus jer kitorang letak resit kitorang kat atas meja tu. laki dengan pompuan tu tengok jer muka aku. aku selamba dengan muka serius tak senyum hulur jer resit kat akak tu. dan yang bestnya akak tu pun buat la resit aku, dan amoi kat belakang aku, dan laki kat belakang amoi tu dan aku tak tau lagi berapa banyak akak tu buat sebab lepas tu aku terus blah dari situ.

huh!!! puas hati aku!!!

4 comments:

doff said...

how bout mystique as in x-men? boleh?? hahah

tuan tanah said...

hoho!

bagus betul!

Anonymous said...

hahaha siap BERTUKAR! tu!

bagus bagus lain kali yang italic tu pun cakap je!

doff said...

tanah & nana,
eheh. ingat nak cakap jugak yang italic tu. tp cam takut kene bom lak karang. w/pun bukan warga mongolia erkkk