Thursday, June 05, 2008

"tak guna!!!", kata chibi maruko chan dengan suara comelnya

gaji naik 7% jer tapi barang-barang keperluan asas naik 70%. apekeheinyerrrr????

beras wangi cap rama-rama yang aku biasa beli rm32 sekarang dah rm55!!!!!

bos aku kata, sakit ati memang la sakit ati, tapi kita takleh wat ape pun, change our lifestyle jer la.

aku kata, memang la tak leh wat ape pun, tapi aku nak juga ngerepak (membebel) untuk melampiaskan rasa sakit ati ni.

semalam lepas dengar rega minyak naik, aku plan nak naik basikal jer untuk pegi keja. dari rumah aku ke opis amik masa tak sampai 15 minit jer kalau memandu. maknanya kalau aku berbasikal, aku kene gerak kol 6.30 pagi dari rumah. sampai opis baru mandi dan bersiap-siap. selain dari dapat menjimatkan minyak, menyelamatkan alam sekitar dan lapisan ozon, boleh menyihatkan badan gak (mau nyer peha macam kayu balak dah lepas tu kan?). keta aku tu, aku wat gesel-gesel dengan pagar rumah aku jer lah. ehekkk

tetapi, sebelum semua tu terealisasi, aku kene la carik kelas belajar menunggang basikal dulu.

adehh dehh

notakaki: antara blog orang rajin mengupas isu semasa
hiks ;)

3 comments:

garb_ina said...

cehhhhhh, x reti kayuh beskal ke? Meh turun gombak, ako leh ajo kan. Aku pun mengang ngan segala-gala yg naik skang nih. Mcm hampeh!

oon said...

matilah ketiak berpeluh make beskal!

doff said...

garb,
orang kata kalau belajar beskal, bila dah jatuh, pastu gerenti pandai bawak dah. aku, dah abis siku lutut sampai ke tuo ni ha parut dia ada lagi, tak gak pandai-pandai. letih makcik.

o'on,
keteyak bpeloh?? sapakah ittewww??? matilah aku ada gambar pakei evidence :D