Wednesday, May 30, 2007

pening lalat


it's mating season. ramai sungguh orang buat majlis nikah kawen masa ni. termasuk sabtu yang akan datang ni, tiga minggu berturut-turut aku gi kenduri kawen. aku kalo diikutkan sejarah, dari dulu memang tak suka sangat gi kenduri kendara ni. pegi pun sebab kawan-kawan dekat atau saudara mara dekat. kalau tak, haram aku nak gi. tu yang mak aku selalu bising.

dah tu kan, masa kenduri cenggini la soalan seperti "ha, ko bila lagi?" keluar. ishhh kalau la aku tau jawapan kepada soalan tu. sungguh. aku tak tau jawapannya. i wish i know. but i don't. seronok tengok orang kawen ni. nak-nak plak kalau buat majlis grand. eh if you have the money, if you can afford it, why not? after all it's a once in a life time event. tapi kalau nan ado tu, buat la yang wajib jer. kalau ko tanya aku, jawapan aku senang jer. ukur baju badan sendiri. kalau aku ukur baju ikut badan angelina jolie, ada lak orang tuh makan hati ayam berulam jantung pisang. haha.

ngomong-ngomong, aku nak tanya. pernah tak korang rasa cam sesuatu tapi korang tak tau nak describe perasaan sesuatu tu? wahhhh seswatuh sungguh kan?

macam banyak benda yang aku nak tulis. tapi tak tercurah menjadi perkataan dan ayat-ayat. dan aku rasa cam bosan dan letih. sangat.

selamat hari gawai. gayu guru gerai nyamai lantang senang.
selamat pengantin baru zel & suami. semoga berkekalan ke akhir hayat.
selamat bercuti panjang.

7 comments:

Anonymous said...

aku pon sama
bosan sehhh

Anonymous said...

lawa giler pic tu..
seswastu apa yg ko nk ckp ni
x paham sehh

Nurul Hayati said...

ngomong-ngomong, aku nak tanya. pernah tak korang rasa cam sesuatu tapi korang tak tau nak describe perasaan sesuatu tu? wahhhh seswatuh sungguh kan?--->seswatuh yang camner?seswatuh yg wat hati ko berdebar ke?ehehheheheh,,,,

Anonymous said...

doff.... yg seswatuh tuh, aku tetiap hari rasa camtuh!! ekekeek... cam ada seswatuh nak cakap, tapi tak luah camna nak luah. cam skrg ni (time aku menaip ni) aku nak makan seswatuh, tapi tak tau apa!!

waaaaaaaaaaaaaaaaaa

doff said...

nana, gf, acu,
itu laa masalahnya aku tak reti nk describe camner. bukan perasaan berdebar ker, berbunga-bunga ker. bukan. dia cam, ko rasa sesuatu tp ko xtau apa. ishhh mcm back 2 square 1 jer.

tuan tanah said...

Kawan-kawan saya banyak sangat yang kawin dalam masa terdekat ni... Semuanya saya tak dapat attend.
Kelebihannya, takde la kedengaran suara-suara sumbang "Hoh, kau bila lagi?" Syukur...

doff said...

wohoho TT memang syukur sangat2 tuh ;)