Monday, April 02, 2007

white lies

"hello. apa khabar?". itu orang.

"baik". aku.

"kenal lagi?". itu orang.

"sapa?" aku.

"(nama) dari (nama tempat)". itu orang.

"ohh..haii..apa kabar?". aku.

blablablablablablablabbla (borak ape ntah)

"anak dah berapa orang?". itu orang.

"sorang". aku.

"bila lagi nak tambah?" itu orang.

"nanti-nanti laa. slow-slow". aku

"haa yer la. awak pun muda lagi. dah berapa umur anak?". itu orang

"ermm (tengah mengira) 2 tahun lebih. masuk 3 tahun". aku.

blablablablablablablabla. letak telefon.

fuhhhhhhhhhhh. orang kata, sekali kita bohong, kita akan terus bohong banyak-banyak kali. aku tau bohong tu dosa. aku pun tanak buat. tapi aku terdesak (dan korang pun kata "alaaa alasannn"). sungguh. aku terdesak. kalau dengan berbohong aku boleh menyelamatkan rakyat jelata. aku akan berbohong. *sigh

11 comments:

Nana CS said...

eh tapi camne kalo org kata ko tipu benda yg ko x tipu?

emm..tadik aku jumpa epitaph..
dia kata aku penah kata aku naik iswara..tapi aku mana der penah naik iswara..aku bawak sang kancil je

dia kata aku tipu...

ntah sapa yg bawak iswara tu...
bengong betul..

acu said...

ni namanya tipu sunat.
ahaks...

tapi doff... bukan anak ko dah umur 8 tahun ka? yang ko tetiap hari menjemput pergi balik sekolah tuh anak2 ko kan?? ekekekkee

nana.. aku kan dah kata, epi tuh lemban!! kah kah kah kah kah!!

doff said...

nana,
camne kalo org kata aku tipu benda yg aku x tipu? depends dengan apa benda tu la. kalo aku rasa cam x penting sgt. aku ignore jer. biar ler dia ingat aku tipu ;8)

acu,
kalo ikutkan, anak aku ada 6. yg tua form 2, yang bongsu (?) setahun setengah ;@)

rain rendezvous said...

dah da sorang anak.. siapakah itteww.. adakah anak ikan???

harus ku gigih maca blog kau k blaja 'kelaker' melaya

doff said...

har3x oit anak ikan nei ada sorang, berorang-oranglah ;p

wakakakkakak kau nang lawak kelaker melaya hahahah encang jak sia bah ;D

nurnana said...

aku tak paham aaa ape nko ckp tu...

anyway, byk gak anak ko doff..
kakakakakakka

acu said...

ko harus faham nana...
ko bercakap dgn org Zimbabwe...

doff said...

ok ok nanti ako bukak kelas bahasa sarawak 101 ;-*

nurnana said...

hahaha..
aku teringat masa aku kat itm..
aku dok satu bilik dgn seorg kwn yg berasal dr sabah..

aku x paham apa2 pon yg dia ckp..
masa tu kami pegi tengok longkang pecah yang mengganggu jalan bila nk g kelas.. tak paham kecuali... "bla bla bla bla, bah.. iyer bah..."

dah abis dia ckp, aku tny..
"wei.. org sabah pon panggil banjir tu bah ekk"

"haaa?"

pastu dia kena explen dgn aku ckp english, sbb BM dia teruk giler...

acu said...

ekekekeke...... tuh baru org Sabah. Kalau ko dgr org Sarawak cakap lagi ngege!! Erk.. ada ker ngege tuh Doff???

And Doff...
"No matter how hard we try to ignore or deny it, eventually the lies fall away, like it or not. But here's the truth about the truth. It hurts. So we lie."

Ahaks.... Mer-Der Rocksssss!!!

doff said...

acu ngegeh!!!