Wednesday, October 22, 2008

Selebet

katalah nama aku yang tercatat di surat beranak dan kad pengenalan yang diberi sejak lahir oleh mak bapak aku adalah Selebet misalnya

mak bapak saudara mara adik beradik kawan-kawan di kampung di bandar di sekolah di institusi pengajian tinggi di tempat kerja cikgu-cikgu pensyarah-pensyarah ketua-ketua jabatan dan semua yang mengenali samada di darat atau di udara atau di lautan. panggil aku dengan nama Selebet atau nama pendek Bet atau Leb atau Sel misalnya

dan tiba-tiba satu hari ketika umur aku 34 tahun misalnya aku bosan dengan nama Selebet aku nak tukar nak la nama sedap dan vogue dan ayu dan jelita dan wah bergaya mencelah-celah kan

jadi aku pun gi tukar nama aku sekarang ni kat kad pengenalan nama baru aku Nur Fazura Alia Natasha Beddingfield misalnya erkkk

ko rasa la kan ada tak saudara mara adik beradik kawan-kawan di kampung di bandar di sekolah di institusi pengajian tinggi di tempat kerja cikgu-cikgu pensyarah-pensyarah ketua-ketua jabatan dan semua yang mengenali samada di darat atau di udara atau di lautan akan panggil aku dengan nama Nur atau Faz atau Zura atau Alia atau Tasha

huh!!! takdermaknenyerrrr. Selebet jugak sudahnya.

nota kaki: perlu ker nak tukar-tukar nama jalan ni?

4 comments:

QasehNuryz said...

astaga..ko ngape ja? telebih telan pil menstrual ek mlm td hehe.mimpi apa tetibe citer sal nama nih? selebet lak tu ..aku rse ko demam la ja ekekee

Anonymous said...

salam cik selebet (hehe)

ramai yg tak setuju dgn penukaran nama-nama jln tu. ape la yg golongan 'bijak pandai' ni fikir masa dpt idea tu.

doff said...

qn,
haha xdemam ah..sesaje meroyan :D

muiz,
itu la pasal..bior jer ler nama tu..konon nak attract tourist..tourist pedulik hapa dgn nama pun..sayang la nama lama tu nak dibuang..mesti ada sejarah disebalik nama2 tu kan..

Anonymous said...

Tukar jalan xbleh, tukar haluan bleh.